The first days - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Angela Buijs - WaarBenJij.nu The first days - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Angela Buijs - WaarBenJij.nu

The first days

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

19 Januari 2015 | Spanje, Madrid

Hola!

Hier is hij dan, mijn eerste blog vanaf Madrid! Wat hebben we in een korte periode al een hoop meegemaakt! Zaterdag zijn wij vertrokken vanaf Eindhoven airport. Papa had mij en Yvonne voor de vertrekhal afgezet met mijn koffers, zodat ik geen eind moest lopen met twee koffers. Toen ik in de vertrekhal op papa, mama, Diana en Corné stond te wachten was daar een grote verrassing: Fleur was erbij!! En ik maar denken dat ze naar de Efteling was… Voor niks met tranen donderdag afscheid genomen, maar wat een super leuke en lieve verrassing! Na onze koffers ingecheckt te hebben (precies 35 kg!), zijn we met zijn allen wat gaan drinken. Helaas begon ons avontuur al met 45 minuten vertraging. Toen eenmaal de gate op het bord stond, was het tijd om afscheid te nemen.. En wat had ik het zwaar! Afscheid nemen bestaat niet, maar toch deed het wel even pijn. Gelukkig is dit allemaal voor een heel mooi avontuur. Tranen wegvegen, de douane door en op naar het vliegtuig. Rond 14.35 uur zijn we de lucht in gegaan. De vlucht was eigenlijk zo voorbij. Helaas wel veel last van mijn oren gehad, omdat ik ook erg verkouden was. Rond 16.45 waren we geland: Barajas Terminal 1. Het besef was er toch wel een beetje: We zijn in Madrid! Heel snel hadden we onze koffers al en moesten we een taxi zien te vinden. Na wat gestunt met Spaans en Engels door elkaar met de taxichauffeurs, zijn we maar weer terug naar de hal gegaan. Buiten stonden namelijk alleen maar kleine taxi’s. Daar pasten onze 6 koffers natuurlijk niet in. In de hal was een balie voor airport transfers. Een mevrouw heeft een taxibusje voor ons geregeld en super goedkoop: slechts 36 euro! Wij waren toch wel blij dat we niet dik opgelicht waren haha. Na een kwartiertje rijden waren we dan bij ons appartement rond 18.00. Mario (student UAM) en Sergio (huisbaas) waren al aanwezig. We hebben een rondje door het appartement gelopen en wat zaken besproken. Met handen en voeten en Mario als tolk kwamen we er prima aan uit.

Ons appartement ziet er echt super uit! Het appartement heeft 3 slaapkamers, een badkamer, een keuken en een woonkamer. De eigenaar heeft voor ons allemaal nieuwe spullen gehaald, zoals servies, pannenset en een magnetron. Het appartement is zo goed als nieuw! Toen we de slaapkamers verdeeld hadden, zijn we naar de supermarkt in de straat gelopen (25 meter, ideaal!) om wat schoonmaakmiddelen en wat drinken. Daarna zijn we ijverig begonnen met schoonmaken. Hebben we onze kamer schoongemaakt en de koffers uitgeladen. Ondertussen zijn Boris en ik nog een keer naar de supermarkt gelopen rond kwart over 9 om toch nog wat avondeten te scoren. We hadden geen energie meer om uiteten te gaan. We hebben ook de woonkamer wat aangekleed met vlaggen en ik mijn slaapkamer met alle foto’s van mijn lieve familie en vrienden! Rond 11 uur zaten we op de bank met wat muziek op. Nog even whatsappen met iedereen in Nederland en rond 1 uur was ik kapot van deze lange dag. Het was tijd voor de eerste nacht in mijn bed hier!

Zondag hebben wij een beetje uitgeslapen. Rond 10 uur ben ik lekker gaan douchen. De douche moet tenslotte ook uitgetest worden! Vervolgens dachten Boris en ik snel een ontbijtje te scoren bij de supermarkt in de straat. Helaas, deze was dicht op zondag. Een aardige Spaanse menner zag ons naar de supermarkt kijken en begon vervolgens een heel verhaal over de Carrefour verder op. Boris en ik hebben nog een rondje gelopen, maar konden hem niet vinden. Dan maar een ontbijt onderweg scoren. Met zijn drieën zijn we richting Nuevos Ministerios gelopen. Dit is een super groot trein/metro station in de buurt. Jeetje wat is dat groot.. Met wat gestunt bij de informatiebalie en de kaartautomaten hebben we een metro- en treinkaart gekocht. Vervolgens uitgezocht welke kant we op moesten voor school, zodat we maandag niet zouden verdwalen.

Bij het trein/metro station was een el corte inglés vlakbij. Wij dachten hier wel spulletjes te kunnen kopen, zoals een dekbed voor. Helaas was het zo groot, dat we al veel moeite hadden met de woonartikelen te vinden.. Geen dekbed, handdoeken etc. gevonden helaas. We verdwaalden eigenlijk gewoon in het gebouw haha. De Ikea was zo ver weg. Dat was een te grote uitdaging voor de tweede dag in Madrid, dus nog maar een nachtje extra in mijn slaapzak. Daarna zijn we gaan eten, want rond twee uur hadden we toch best wel honger (ontbijt…). Het was een heel klein tentje, maar wel heel lekker. Kleine broodjes en een super groot glas drinken voor 3 euro! Vervolgens zijn we terug naar het appartement gelopen met de hoop een supermarkt tegen te komen. Door nog wat mensen aan te spreken op straat, hadden we dan toch de Carrefour gevonden. Boris en ik hadden gewoon 20 meter verder moeten lopen ’s ochtends… We hebben de winkel even goed geplunderd voor het avondeten, ontbijt, school, schoonmaakmiddelen en wat douchespulletjes. Bepakt zijn we terug naar huis gelopen. Dit was gelukkig maar vijf minuten. In de avond hebben we gekookt en nog een filmpje gekeken die ik gelukkig op mijn laptop had. Wat zou WIFI in het appartement fijn zijn!

Vandaag was onze eerste schooldag op Universidad Autonoma de Madrid. Rond kwart voor acht zijn we richting het treinstation gelopen. Daar hebben we de trein richting school genomen Dit is ongeveer 20 minuten. Het treinstation ligt op de campus. En tot onze grote verbazing lag er sneeuw! Ja wij gaan naar Madrid voor het mooie weer, maar precies nu lag er een klein beetje sneeuw. Alle Spanjaarden wisten natuurlijk niet hoeveel foto’s ze ervan moesten maken. Gelukkig is dit niks in vergelijking met Nederland. De campus is zo groot dat we al voorbij onze faculteit gelopen waren. We hebben maar een meisje aangesproken of zij wist waar ons gebouw was. Bij de informatiebalie van de faculteit hebben we ook maar gevraagd waar precies ons lokaal was. We begrepen niet zoveel van de indeling op school. Vol goede moed zaten we bij onze eerste les Marcoeconomie II. Samen met een Braziliaan, Française en een Spaanse. Toen het half 10 was (les begon om 9 uur) en geen leraar te bekennen was, vonden we dit zelfs geen Spaanse stijl meer. Aangezien wij op maandag twee lessen op hetzelfde tijdstip hebben, zijn we maar naar de andere klas gegaan. Daar hebben we nog een deel van de les mee kunnen pikken. Het Engels was eigenlijk wel redelijk te volgen, maar het blijft behoorlijk wennen. Daarna hadden we de les Public Sector economie, maar onze lerares gaf aan dat deze les vrijdag pas start. Het komt er op neer dat we op onze eerste schooldag maar een uurtje les gehad hebben haha. Zwaar dit Spaans ritme! Gelukkig hadden we nog genoeg te regelen. We hebben met Mario ons maandabonnement voor het openbaar vervoer geregeld en nog wat kleine zaken voor school. Ook hadden we eindelijk internet om eens op te zoeken hoe we naar de Ikea moesten. We hadden namelijk een hoop spullen nodig. Na school zijn we even terug naar ons appartement gegaan en onze WIFI was geïnstalleerd! Eindelijk! Vervolgens zijn we op avontuur gegaan op weg naar de Ikea. Met de metro naar Plaza de Castilla en vervolgens met de bus. De Ikea ligt dus echt ver buiten de stad. We hebben echt 1,5 uur rond gelopen in de Ikea, maar we hebben alles wat we nodig hebben (een volle kar)! Bepakt en bezakt zijn we met de bus en metro weer terug gegaan. In de bus genoten van een mooi uitzicht van de stad en bergen. Toen we thuis waren en alles opgeruimd hadden, zijn we boodschapjes gaan doen en gaan koken. Na het eten heb ik nog even geskyped met papa, mama en Yvonne. Wat is het fijn om WIFI te hebben!

Ik maak hier zoals jullie merken een hoop mee en er komt heel veel op me af. Het is allemaal nieuw en erg wennen om zo ver weg te zitten van iedereen, maar ook erg leuk! Ik voel me hier eigenlijk al best wel thuis en het is onderling ook gezellig. Ik ben benieuwd hoe de komende dagen op school zullen zijn!

Ik hou jullie op de hoogte!

Heel veel liefs van mij.

  • 19 Januari 2015 - 23:09

    Anouk:

    Zussie!!! Wat leuk om over je eerste daagjes te lezen ;-)
    Klinkt heel bekend! Zet m op en veel plezier dikke kus

  • 20 Januari 2015 - 07:55

    Ashley :

    Leuk om je eerste verslag te lezen!!
    Heel veel plezier
    Dikke kus

  • 20 Januari 2015 - 10:30

    Manon:

    Leuk om te lezen Angela!
    Heel veel plezier de komende tijd!!!
    Xx

  • 21 Januari 2015 - 19:07

    Annie En Chris:

    Succes met je studie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 26 Dec. 2014
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 9556

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 17 Juni 2014

Minor in Madrid

Landen bezocht: