Freedom - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Angela Buijs - WaarBenJij.nu Freedom - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Angela Buijs - WaarBenJij.nu

Freedom

Door: Angela Buijs

Blijf op de hoogte en volg Angela

10 Maart 2015 | Spanje, Madrid

Hallo lieve allemaal,

Hier weer een blog voor jullie uit het zonnige Madrid. Weer gewoon lekker in het Nederlands, zodat iedereen hem kan lezen. Zonnig is het hier zeker! De laatste weken is het niet anders dan zonnig en de laatste dagen is het zelfs 23-24 graden. Een jas (zelfs een zomerjas) heb ik de laatste dagen al niet meer aangehad. Wat is het toch vervelend om in Spanje te zijn haha!

Voorlopig de laatste midterms
Helaas was er niet altijd tijd om te genieten van het mooie weer. Afgelopen twee weken heb ik namelijk nog twee toetsen gehad, waarvan vandaag de laatste. De toets vorige week woensdag was Macroeconomics II. Wat heb ik gevloekt tijdens en na die toets, omdat de vraagstelling niet altijd correct was. De uitleg van onze lerares na de toets werd er niet beter op. Ik had een 5 en dat is hier precies genoeg (hetzelfde als in Nederland een 5,5). Aangezien ik, zoals vele van jullie wel weten, niet van zo de 5jes en 6jes ben, is het wel even omschakelen. Ik was echter wel blij dat ik de toets gehaald had en ik moet niet te veel naar de cijfers kijken. Alles om de studiepunten in juni mee terug naar Nederland te nemen!

Vandaag had ik de laatste midterm van deze ronde. Ik had mijn derde jaars vak en dus de moeilijkste kan ik wel zegen. Ik heb mij van het weekend helemaal kapot geleerd tot grote frustraties gisterenavond dat ik het nog steeds niet begreep. Daar kan ik geloof ik niet zo goed tegen. De toets ging niet zo geweldig, maar ik heb alles opgeschreven wat ik wist (hele mooie verhaaltjes verzonnen ook) en ik heb geleerd voor wat ik waard was. Onze lerares zei gisteren tegen ons dat het allemaal goed komt als we ons best blijven doen, dus daar geloof ik dan maar in. Veel belangrijker voor nu: even een hele week niet meer leren! Vandaar mijn titel ‘Freedom’. Wat een verlossing en ooh wat ben ik toe aan een rustigere week. Ik heb hier afgelopen weken zoveel geleerd voor de toetsen, dat ik wel even toe ben aan rust en leuke dingen. Ik heb voor elke midterm gevochten en mezelf iets verwijten kan ik ieder geval niet.

Ondertussen heb ik ook al wat andere resultaten terug van de midterms. Voor het meerkeuzegedeelte van statistiek had ik een 7. Dit gedeelte ging voor mijn gevoel wel oké, dus uiteraard ben ik hier blij mee. Het open gedeelte is echter nog afwachten en ging niet zo goed door de tijdsdruk. Nog even afwachten wat het totaal cijfer dus gaat worden. Hopelijk is het genoeg. De midterm van Public Sectors was een grote verrassing voor mij! Een 6,5!!! Wat was ik blij toen ik op de achterkant van mijn toets keek en het resultaat zag. Eerst had ik nog even nagevraagd of het wel klopte (aangezien het als een percentage was weergegeven), maar het klopte toch echt. Ik denk dat ze mijn verhaaltjes wel mooi vond haha. Tot nu toe is alles binnen en wachten we maar rustig de rest af. Mijn volgende toets is nu pas volgende week vrijdag en hiervoor hoef ik gelukkig niet zoveel te leren. Naast een beetje huiswerk hoef ik de komende dagen dus niks aan school te doen. Heerlijk!

Bezoek van Boris zijn ouders
Genoeg over school! Gelukkig bestaan er ook nog andere dingen. Zo waren de ouders van Boris hier vorig weekend. Zaterdag na heerlijk lunchen en winkelen met Wendy in Gran Vía, zijn wij samen met Boris en zijn familie tapas gaan eten in een restaurantje. Na het eten zijn we terug gegaan en hebben we aan de overkant van ons appartement in een bar wat gedronken. Ik vond het een erg gezellige avond ieder geval. De rest van het weekend heb ik vooral geleerd voor Macroeconomics II en gesport.

Erasmusmeeting
Vorige week donderdag was ik vrij en heb ik heerlijk ‘s middags op het terras gezeten met Wendy. Toen wij thuis kwamen, vertelde Boris dat er een meeting was die avond voor Erasmusstudenten. Wij zijn hier heen gegaan met de gedachte ‘misschien leren we nog wat meer mensen kennen’. Op onze school zijn helaas niet zoveel Erasmusstudenten te bekennen. Na onze Spaanse cursus zijn we ook gelijk naar de meeting gegaan. De cursus was overige vorige week erg grappig, want we hebben zeeslag gespeeld en een estafette run gedaan in de gang om op deze manier de werkwoorden te leren. De avond na de Spaanse cursus verliep echter iets anders dan de planning. Na een gezellig drankje in een café dachten wij ‘even’ in de club Shoko te gaan kijken en de metro terug te nemen voor half 2. Dat even werd echter 5 uur s ochtends en dat deed de volgende ochtend wel even pijn om 7 uur. Maar goed het was een hele gezellige avond!

Dutch Spanish dinner
Afgelopen zaterdagavond waren Min en Mario hier voor een Nederlands & Spaans avondje. Wij hebben hutspot met gehaktballen gemaakt en zij toast met ham, tortilla (spanish omelete) en sangria! We hebben heerlijk gegeten en gedronken. Het was een gezellig avondje. We zijn uiteindelijk niet meer mee gaan stappen, maar zijn wijs op tijd gaan slapen met oog op ons leerwerk.

Zondagmiddag ging ik als break tussen het leren ‘even’ hardlopen. Ik dacht ik loop hier wel in onze buurt, want dan ben ik sneller terug. Ik was alleen totaal verdwaald haha. Ik was ergens in de middle of nowhere en met behulp van borden en metrostations ben ik uiteindelijk terug thuis gekomen. Voordeel was wel dat ik 1,5 uur hardgelopen heb, dus ik klaag niet. Er gaat niks boven heerlijk lopen in de Spaanse zon. Ik geniet hier van zoveel kleine dingen. Ook mijn wandeling naar de fitness toe in het zonnetje met mijn Ipod heerlijk! Altijd een besef momentje dat ik hier ben en een momentje van rust.

Zodra de mogelijkheid er is, gaan we ook vaak naar het park om te relaxen of te voetballen. Vanmiddag ben ik samen met Wendy naar het Retiro park geweest. We hadden echt even rust nodig en moesten ons hoofd leegmaken. Afgelopen dagen stond zo in het teken van school en leren. We hebben heerlijk in de zon gelegen. Vanavond ben ik nog naar mijn Spaanse cursus geweest en ik vind het echt heel erg leuk om Spaans te leren. Ik moet echter wel iets meer thuis gaan leren, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen door school. Als ik de woorden niet weet, wordt toepassen op straat ook wel lastig natuurlijk.

Misschien nog wel het belangrijkste om te vermelden: MIJN BEZOEKJES KOMEN ERAANN!!! Over 48 uur zijn papa, mama en Yvonne er en ik kan echt niet wachten om ze te zien! Ik wil ze zo graag mijn leven hier laten zien en het mooie Madrid. Van mij mogen die 48 uur heel snel voorbij gaan! Ook vind ik het super leuk dat ik er dan bij ben als mijn zus jarig is! Het was toch wel een beetje raar dat iedereen haar verjaardag vierde afgelopen zaterdag en ik er niet bij was. Volgende week komt Anouk en ook daar kijk ik heel erg naar uit. Even geen school maar leuke dingen!

Heel veel liefs van mij.

  • 10 Maart 2015 - 22:47

    Ad Buijs:

    wederom een leuke blog meis en wat kijken we uit naar het moment om je niet via Skype maar in het echie te zien. je weer eens lekker te knuffelen.
    wij zijn benieuwd naar je mooie Madrid en de leuke plaatsen die je ons gaat laten zien, de restaurantjes, het park en hopelijk nog veel meer.
    fijn dat je nu even van het leren los komt en kan genieten, tot snel in Madrid!!!!

  • 11 Maart 2015 - 07:24

    Yvonne:

    Geniet nog maar van je 36 uurtjes rust want ik kom er aan!!!❤️❤️

  • 11 Maart 2015 - 08:39

    Rian Suijkerbuijk:

    Hoi Angela,
    Fijn dat je ook zo aan het genieten bent, ben jaloers op jullie zonnetje alhoewel we hier afgelopen weekend ook niet mochten klagen. Zijn zelfs al weer een dag op camping geweest. Nogmaals succes met school, heeeel veel plezier met je bezoek en alvast een supertoffe verjaardag toegewenst!

  • 11 Maart 2015 - 11:04

    Franca Van Kuijk:

    Angela, Gelukkig weer een verslag in het Nederlands , dat leest toch wat gemakkelijker hoor. Wij hebben jouw plaats maar ingenomen afgelopen zaterdag , dus daarover hoef je je niet druk te maken .
    Heel veel plezier komend weekend , geniet er van, het duurt weer even voor je je zus dan weer ziet .

    Groetjes vanuit Steenbergen , ook van oma

  • 11 Maart 2015 - 14:37

    Chris En Annie :

    Leuk verslag geniet ervan dat je ouders en je
    zus komen.

  • 11 Maart 2015 - 23:15

    Diana :

    Nog maar een paar uurtjes en dan zijn ze er weer om te knuffelen. Nog een paar weken en dan zijn wij ook aan de beurt. Geniet ervan!!! Dikke kus van ons

  • 13 Maart 2015 - 18:02

    Willem Van Schijndel:

    Ik heb gelezen over je toets week en hoe druk je daar mee bent geweest, nu maar even lekker genieten met de oudjes en je zus veel plezier fijn weekend.

    De groetjes,

    Mardy en Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 26 Dec. 2014
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 9556

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 17 Juni 2014

Minor in Madrid

Landen bezocht: