Bezoek! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Angela Buijs - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Angela Buijs - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Door: Angela Buijs

Blijf op de hoogte en volg Angela

23 Maart 2015 | Spanje, Madrid

Lieve allemaal,

Na twee super leuke weekenden is het weer tijd om een blog te schrijven en het normale leventje weer op te pakken. Helaas kan ik nu niet zeggen dat het zonnig is, want afgelopen dagen heb ik heel veel regen gezien.. Beetje balen, maar gelukkig zijn de verwachtingen vanaf het einde van de week veel beter!

Bezoek papa, mama & Yvonne
Mijn vorige blog was twee dagen voor de dag dat mijn lieve ouders en zus in Madrid aankwamen. Op donderdagavond 12 maart was het dan eindelijk zo ver! Mijn lieve huisgenootje Boris heeft mijn ouders, samen met zijn vrienden die dezelfde vlucht hadden, meegenomen vanaf het vliegveld, zodat ik gewoon naar mijn Spaanse cursus kon gaan die avond. Ik heb ze samen met Wendy opgewacht op het metro station en wat was het raar én fijn dat zij ineens voor mij stonden. Beetje onwerkelijk was het wel moet ik zeggen. Die avond zijn we, na zingen, cadeautjes en taart voor mijn zus haar verjaardag, uiteten geweest bij een restaurant in de buurt.

Vrijdag had ik gelukkig maar één lesje op school. Rond 11 uur was ik thuis en zijn we met zijn viertjes richting het centrum gegaan. We hebben lekker rondgelopen in Gran Vía en Sol en ’s middags zijn we naar het Retiro park gegaan om van het zonnetje te genieten. Samen met mijn ouders op het terras aan de Sangria, ja ik had het onwijs slecht! Ik heb ook nog een officieel shirt van Real Madrid gekocht. Deze mag natuurlijk niet ontbreken in mijn kast. ’s Avonds hebben we lekker met zijn viertjes gegeten in Sol.

Zaterdag zijn we naar het stadion van Atletico Madrid geweest om te kijken voor een rondleiding. Deze was echter pas een paar uur later en we hadden geen zin om daar op te wachten. Achteraf maar goed, want we hebben gehoord dat de rondleiding niet zo bijzonder was. We zijn nog even in het centrum geweest en bij het Koninklijk paleis. In de middag hebben we een tour gedaan door Santiago Bernabeu (Real Madrid) en wat is dat stadion vet! Ah ik heb echt genoten van de rondleiding en ik had juist nog meer zin in de wedstrijd van zondag. Ik moet zeggen dat hele dagen rondlopen door de stad best vermoeiend is en Yvonne had helaas heel veel last van haar knie. ’s Avonds zijn we dan ook niet verder gekomen dan een restaurantje aan de overkant van ons appartement voor een hamburger.

Zondag was helaas alweer de laatste dag dat mijn lieve ouders en zus hier waren, maar geen onbelangrijke dag. Overdag zijn we richting het centrum geweest en heb ik nog een trui van Real Madrid gekocht. Verder nog wat kleren en een tas voor mama. We wilden eigenlijk ook nog Ajax kijken in het centrum, maar ik wist eigenlijk niet zo goed waar. Uiteindelijk hebben we maar besloten om naar huis te gaan en Ajax daar te kijken. ’s Avonds hebben we in ons appartement gekookt en gegeten met z’n allen en toen was het zover: REAL MADRID- LEVANTE. Oh wat heb ik genoten van deze wedstrijd! Ik heb volgens mij heel de avond met een smile op mijn gezicht gezeten en heel veel foto’s gemaakt en gefilmd. We zaten erg hoog, maar het was een top plek met goed zicht. Wat was het gaaf!!

Maandagmorgen moest ik helaas weer gaan geloven aan het normale leventje. Mijn ouders en zus moesten weer terug naar Nederland en ik moest naar school. De tranen rolde toch stiekem wel even over mijn wangen toen de metro vertrok. De tranen waren gelukkig snel weer weg bij het idee dat het zo goed is en ik hier nog lang niet klaar ben met wat ik allemaal nog wil doen! Ik heb heel erg genoten van het weekendje samen. Het is zo fijn om even normaal te kunnen praten en knuffelen. Afgelopen maanden stonden zij ieder moment voor mij klaar. Nogmaals bedankt lieve papa, mama en Yvonne!

Normal life
Veel tijd om te treuren had ik eigenlijk ook niet eens. ’s Avonds voelde het alweer of het een paar dagen geleden was dat zij hier waren in plaats van een paar uur. Wassen, huiswerk maken, sporten, koken en noem het verder maar op. Dinsdag ben ik helaas mijn etui op school kwijt geraakt en daar baalde ik heel erg van. Ook kwam ik tot de conclusie dat mijn grafische rekenmachine niet meer in mijn tas zat en ik die dus ook kwijt ben. Woensdag voelde ik me dan ook behoorlijk slecht, maar gelukkig heb ik hele lieve ouders die overal een oplossing voor weten en waren mijn huisgenootjes er ook voor me. Ik had afgelopen vrijdag ook een toets, dus ik ben toen maar begonnen met leren. Donderdag waren wij lekker vrij, want het was hier een feestdag. Deze dag stond in het teken van sporten, schoonmaken, boodschappen doen en leren. Het belangrijkste was echter: ’s avonds stond mijn volgende bezoek alweer op het vliegveld!

Weekendje met Anouk
Zo stoer en zo lief, maar Anouk is voor het eerst het vliegtuig ingestapt en dat helemaal alleen en speciaal om mij op te zoeken in Madrid. ’s Avonds ben ik haar op gaan halen op het vliegveld en gelukkig was alles goed gegaan. Toen we thuis kwamen stond het avondeten al klaar. Wat een luxe! Anouk had wat spulletjes, zoals een nieuwe etui (met geluk haantje van mijn zus!) meekregen van mijn ouders vanuit Nederland.

Vrijdag had ik helaas wel school, maar gelukkig ging het laatste uurtje niet door. Het eerste uur had ik een toets van Public Sector en ik heb vandaag het resultaat hiervan terug gehad. EEN 8!! Ik ben er onwijs blij mee! Toch iets anders als die 5jes en 6jes van afgelopen weken. Na school ben ik samen met Anouk op stap geweest. In een middag tijd hadden we eigenlijk al zoveel gezien! Gran Vía, Sol, Plaza de España en het Koninklijk paleis. We wilden echter op tijd terug zijn, want er stond een verrassing voor Wendy te wachten. 3 vriendinnen waren onderweg naar Madrid en Wendy wisten van niks. Boris en ik moesten behoorlijk improviseren, maar de reactie van Wendy was het allemaal waard! Toen het huis bomvol was, zijn Anouk en ik lekker gaan eten in een restaurantje met z’n tweeën.

Zaterdag hebben we nog allemaal dingen in de stad bekeken en ’s middags zijn we naar de wedstrijd Atletico Madrid – Getafe geweest. Het weer was niet zo best en ik was eerlijk gezegd een beetje bang dat wij 90 minuten in de regen moesten gaan zitten, want het stadion is amper overdekt. Anouk en ik hadden echter heel veel geluk, want we zaten op rij 16 (van de 17) en de laatste twee rijen waren precies overdekt! De wedstrijd was niet heel bijzonder, maar wel mooi om te zien dat heel het stadion reageert op de wedstrijd. Er is niet één specifiek vak met supporters, maar gewoon een heel stadion. Het is wel een club met een echte clubsfeer ieder geval. Zaterdagavond waren we eigenlijk een beetje moe en hadden we zelfs geen energie om de deur nog uit te gaan om wat te eten. Iets simpels van de supermarkt en een filmpje dan maar.

Gisteren zijn we ’s ochtends nog naar de markt geweest. Het was een soort vlooienmarkt en ik was er zelf ook nog niet geweest. Best wel druk eigenlijk. Daarna hebben we nog een aantal dingen bekeken, zoals Plaza de Castilla en nog even langs het stadion van Real Madrid met de terugweg. Aangezien het weer te slecht was om te terrassen of naar het park te gaan, was mijn inspiratie aan het einde van de middag ook wel snel op. In een korte periode hebben we zoveel dingen gedaan dat ik gewoon niet meer wist wat we moesten gaan doen, terwijl de stad toch écht groot genoeg is.. Na een lekkere lunch in een restaurantje, hebben we lekker The Voice Kids terug gekeken op mijn bed. In de avond zijn we een hamburger gaan eten aan de overkant samen met Boris en hebben we El Classico gekeken in een barretje. Vanochtend was het weer tijd om afscheid te nemen. Deze keer viel het mij gelukkig wat minder zwaar. Ik heb écht genoten van dit weekend samen met Anouk! Zo dankbaar dat ze mij heeft opgezocht hier.

Stiekem vind ik de rust nu wel even lekker. Twee weekenden een vol appartement gehad (minimaal 3 extra mensen in huis) en dit is toch best wel druk. Donderdag is onze laatste lesdag en dan hebben wij vakantie en ik ben er behoorlijk aan toe moet ik zeggen! De laatste officiële vakantie was met kerst, maar toen was ik eigenlijk ook erg druk met de voorbereidingen voor hier en mijn tentamens. We moeten nog beslissen of we volgende week een paar daagjes weg gaan of gewoon hier in Madrid blijven. Aankomend weekend ga ik eens mooi gebruiken om bij te slapen! Het waren twee fantastische weekenden voor mij! Nu eerst uitrusten en weer uitkijken naar de volgende bezoekjes. Over iets meer dan twee weken komt Wesley mij opzoeken en over 4 weekjes mijn lieve vriendinnetje Fleur! April heeft genoeg te bieden dus ik heb genoeg om naar uit te kijken!

Een hele dikke knuffel!

  • 23 Maart 2015 - 18:10

    Yvonne:

    Jij ook nogmaals bedankt voor het leuke lange weekend! Nog even bikkelen en dan kan je rusten!!


    Dikke kus terug!
    <3

  • 23 Maart 2015 - 20:04

    Ad Buijs:

    He Meis leuk om weer een nieuwe blog te lezen en een waar wij in voorkomen als bezoekers.
    ik weet niet wie het meest genoten heeft van dit lange weekend jij of wij.
    Wat een mooie stad is het toch Madrid en wat heb je ons veel laten zien.
    Wij hebben enorm genoten van wat je ons heb laten zien en proeven.
    De tour door Estadio Santiago Bernabeu en op zondag de wedstrijd tegen levante en inderdaad je had een smile van oor tot oor en die zat er tot dat je ging slapen.
    En die maandagochtend in de metro toen ik nog even omkeek en je weg zag lopen om weer naar school te gaan terwijl wij op weg gingen naar de airport om weer naar huis te gaan was ik toch wel een beetje verdrietig maar zeker ook wel trots.
    Verdrietig omdat we weer naar huis gingen en wij je daar achter moesten laten maar trots omdat je het geweldig doet.
    Wij kijken weer uit naar ons volgende bezoek en dan voor een week.
    Bedankt voor dit fijne weekend
    lieverd een dikke knuffel en dikke kus en tot Skype.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 26 Dec. 2014
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 9563

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 17 Juni 2014

Minor in Madrid

Landen bezocht: