Op naar het grote avontuur! - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Angela Buijs - WaarBenJij.nu Op naar het grote avontuur! - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Angela Buijs - WaarBenJij.nu

Op naar het grote avontuur!

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

16 Januari 2015 | Nederland, Roosendaal

Hallo lieve allemaal,

Nou daar zit ik dan op de bank mijn eerste blog te schrijven. Eén dag voor vertrek op weg naar mijn grote avontuur. Mijn koffers zijn ingepakt en een klein beetje begint het besef te komen dat ik de komende maanden een totaal ander leven ga leiden samen met Wendy en Boris. Morgenmiddag vertrekken wij vanaf Eindhoven naar Madrid om de komende vijf maanden te studeren aan Universidad Autonoma de Madrid. Al zal het grootste besef morgen pas op het vliegveld gaan komen denk ik.

Rond mei 2014 kwam tijdens mijn stageperiode bij GM de grote wens naar boven om gedurende mijn minorperiode naar het buitenland te gaan. De wens om te ondervinden hoe ik mij zal redden zonder alle belangrijke mensen om me heen én in een andere taal. Na wat gesprekken met de mensen om mij heen, heb ik besloten om van deze wens realiteit te maken. Zoals mijn eigen zus altijd zegt: ‘Je kunt beter spijt krijgen van iets wat je gedaan hebt, dan van iets wat je niet gedaan hebt’. Ik verwacht niet dat ik hier spijt van ga krijgen. Mijn grootste droom was studeren in Australië. Dit was al snel een onmogelijke opgave door de hoge kosten aan collegegeld. Dat wordt in de toekomst nog een keer reizen in plaats van studeren.

Na Australië stond Spanje bovenaan mijn verlanglijstje. Bij de start van het nieuwe schooljaar ben ik dan ook gelijk begonnen om actie te krijgen op school. Het heeft mij dan ook veel tijd (én geduld) gekost om dit voor elkaar te krijgen. Ondertussen moest Anne helaas haar wens opgeven om mee te gaan, maar met de bezoekjes in Madrid gaan we die zeker inhalen! Over Madrid hoefde ik niet lang na te denken toen deze bij de exchange mogelijkheden zat. Een stad waar ik nog nooit geweest ben, maar volgens mij genoeg te beleven valt. En tevens is dit een mooie mogelijkheid om eindelijk een Spaans te gaan leren. Uiteraard ben ik ook heel blij dat Wendy en Boris dit avontuur ook aan willen gaan. Met zijn drieën gaan we er top maanden van maken!

Afgelopen maanden stonden in het teken van regelen. Zo moest ik mij inschrijven op de UAM, vakken kiezen, verzekeringen en beurzen regelen en uiteraard ook een appartement. Wij hebben uiteindelijk, voor de geïnteresseerden, de volgende vakken gekozen: Macroeconomics II, Theoretical statistics for economics and finance, Public sector economics en Montary theory and instrument. Daarnaast ga ik ook een Spaanse cursus volgen. Dus hopelijk kan ik over een aantal maanden een beetje Spaans. En om op het appartement terug te komen… Na zo’n 2,5 maand is het ons begin januari gelukt om een appartement te vinden! Wat een energie en stress heeft dat gekost. We hebben een appartement gevonden tussen het centrum en het noorden (waar de universiteit ligt) in. Eindelijk een plek waar wij ons thuis van gaan maken. Ik ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet!

Afgelopen weken heb ik nog hard moeten werken om hier alles af te ronden. Vorige week het beroepsproduct afgerond en afgelopen week mijn tentamens gehad. Ik hoop dat ik volgende week zie dat de tentamens binnen zijn! Voor nu nog maar even afwachten. Afgelopen week stond helaas ook in het teken van afscheid nemen. Al bestaat afscheid nemen natuurlijk niet, maar de komende maanden moet ik het wel gaan doen met wat minder knuffels van iedereen. Vorige week zaterdag heb ik een super leuk feestje gehad met allemaal lieve mensen! Dan besef je toch even hoeveel lieve mensen je om je heen hebt. En uiteraard ook een heel mooi fotoboek en een grappig vriendenboekje. Ze zitten in mijn koffer hoor! Gisterenavond nog lekker uiteten geweest met Fleur en vanavond doe ik dit nog eens over met papa, mama en Yvonne.

Morgen op het vliegveld zal het nog wel even slikken zijn, maar dan mag het avontuur van mij ook wel gaan beginnen! Ik heb er zo naar toe geleefd dat ik er klaar voor ben! Het is natuurlijk onwijs spannend, maar ik heb er ook zoveel zin in!

Ik zal jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen in Madrid. En zoals ik al tegen veel mensen gezegd heb, ik verdwijn niet! Ik ga contact houden met iedereen via Skype en Whatsapp en ik kijk nu al uit naar al de bezoekjes.

Tot over vijf maandjes!

Liefs Angela

  • 16 Januari 2015 - 19:59

    Fleur :

    Veel plezier lieverd, ga je missen! xxx

  • 16 Januari 2015 - 21:52

    Yvonne:

    Have fun!!! Xx

  • 16 Januari 2015 - 23:51

    Ad Buijs:

    Maak er een top tijd van in Madrid. Wij zijn super trots dat je dit avontuur aan gaat en zijn er van overtuigd dat het een mooi en leerzaam avontuur gaat worden zowel voor jou dan wel voor mama en mij. Ik ga je missen dus zit er niets anders op dat ik een paar keer kom bijknuffelen in Madrid. Succes meisje!! doe je best met je studie maar geniet ook van Spanje, Madrid en alles wat op je pad komt.

  • 17 Januari 2015 - 13:16

    Anouk:

    Goede reis!!! Geniet en wees voorzichtig ;-) ik ben benieuwd naar al je verhalen.
    Laten we snel meeten!! Dikke kus Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 26 Dec. 2014
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 9594

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 17 Juni 2014

Minor in Madrid

Landen bezocht: