Semana Santa - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Angela Buijs - WaarBenJij.nu Semana Santa - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Angela Buijs - WaarBenJij.nu

Semana Santa

Door: Angela Buijs

Blijf op de hoogte en volg Angela

14 April 2015 | Spanje, Madrid

Lieve allemaal,

Het is weer tijd voor een update uit Madrid. Ondertussen al weer drie weken geleden dus het wordt wel weer eens tijd dat ik ga zitten voor een volgende blog. Afgelopen drie weken heb ik niet stil gezeten en heb ik weer genoeg gedaan. Ik ben ook al ruim over de helft van mijn exchange periode nu en het einde komt toch stiekem al wel dichtbij..

Mijn laatste blog was na het bezoekje van Anouk. Toen was ik dood op na twee weekenden de gids uithangen en een overvol huis. Hele fijne weekenden, maar oh zo vermoeiend. Oh wat was ik aan het einde van die week blij met vakantie: Semana Santa! Donderdagavond ben ik na mijn Spaanse cursus met Boris meegegaan naar zijn Spaanse vrienden. Wendy had het mooie Madrid een weekendje verlaten om te gaan genieten in Nederland. Ik heb mij echter prima vermaakt die avond en erg kunnen lachen om de Spanjaarden. Toch wel hele andere mensen af en toe moet ik zeggen. Vrijdag heb ik heerlijk lang in bed gelegen (tot 13 uur) en werd ik verrast door Boris met een ontbijt op bed. Wat heb ik toch een lieve huisgenoot! In de middag besloten Boris en ik toch maar om te gaan kijken voor treintickets. We hadden heel de week nog getwijfeld of we wel of niet naar Valencia moesten gaan. Om geen spijt te krijgen, gingen we op zijn minst maar kijken of er tickets te krijgen waren. Zo gezegd, zo gedaan. Na een dik uur wachten, ja iedereen wilde op vakantie.., hadden we tickets naar Valencia! Vrijdagavond spulletjes verzamelen en zaterdagochtend de trein in!

Zaterdagochtend rond half 8 zijn we richting het treinstation gegaan. Om half 9 ging onze trein en rond half 11 stonden we in Valencia! Ik was geloof ik niet heel erg gezellig, want de halve treinreis heb ik liggen slapen. Toen we ons hotel gevonden hadden en ons zomerse outfit uit de tas gehaald hadden, zijn we op zoek gegaan naar het strand. En dat weekend hebben we ook niks anders gezien dan het strand eigenlijk. Twee dagen genoten van de rust en de zon. Zaterdagavond zijn we nog naar een restaurantje gegaan aan de boulevard (ook bij het strand voor de verandering haha). Zondag rond half 6 ging onze trein weer terug naar Madrid. Heel raar, maar Madrid voelde op dat moment ook echt als thuis. Twee dagen vol in de zon is voor mij dan ook lang genoeg, want ik was behoorlijk verband (ondanks het insmeren). Zondagavond was ik dan ook blij om weer thuis te zijn, maar ik heb er zeker van genoten!

Maandag was ik een beetje ziekjes door het verbanden en heb ik lekker rustig aangedaan. Het was dan wel vakantie, maar ik had genoeg te doen voor school. De hele week ben ik wat uurtjes bezig geweest met het regelen van het afstuderen, leren, bijwerken van schoolwerk en het schrijven van mijn paper. Het voelde niet echt meer als vakantie, maar het was wel hard nodig! Gelukkig waren er ook momenten van ontspanning. Het was tenslotte vakantie! Ik heb heel de week lekker wat uurtjes gesport en ik ben een avondje met Wendy naar het terras geweest. We hebben daar heerlijk gekletst en gegeten. Een nog leuker bezoekje had ik echter op vrijdag. Mijn zussie Anouk was in Madrid om haar schoonfamilie op te zoeken en dat was natuurlijk dé gelegenheid om te meeten. Vrijdagmiddag ben ik haar gaan halen op het metrostation en heb ik ons appartement laten zien. Ze had een bloemetje bij, waar ik heel dankbaar voor ben, en nu hebben we dus een écht bloemetje in huis in plaats van een stuk van de ananas in de eerste weken haha. Na ons appartement geshowd te hebben, zijn we gaan lunchen bij Plaza Mayor. Daarna hebben we lekker gewinkeld, op het terras gezeten in het zonnetje en een lekker ijsje gegeten. Een middagje om bij te kletsen en het was echt heel erg leuk!

Het weekend hebben we ons eigenlijk half opgesloten in ons appartement om te leren. Was geen leuk weekend en vooral eerste paasdag vond ik niks aan. Het idee dat iedereen gezellig Pasen aan het vieren was en ik had eigenlijk niet eens het besef dat het Pasen was. We werden alle drie knettergek in ons appartement dus ’s avonds zijn we uiteten geweest op het terras. Daar kregen Wendy en ik maandag echter spijt van, want toen waren we allebei ziek. Waarschijnlijk van het eten.. Een lieve verrassing was er maandag wel, een kaartje met vrolijk Pasen van mijn lieve ouders en zus! Voor ons alle drie eentje hihi.

Op dinsdag had ik eigenlijk niet het gevoel meer dat ik vakantie gehad had, maar de schouders eronder om de laatste weken te knallen! Ik heb in de vakantie hard gewerkt en dat moet ik de komende weken nog wel even volhouden. Gelukkig had ik iets leuks om naar uit te kijken: Donderdagochtend zou Wesley naar Madrid komen. Ja juist, zou… Woensdagavond kreeg ik een berichtje dat zijn vlucht geannuleerd was. De stakingen in Frankrijk hadden roet in ons hele plan gegooid. Allebei boos en teleurgesteld woensdagavond, maar uiteindelijk is hij gekomen. Na een reis van deur tot deur van 13 uur (?!), stond hij dan eindelijk voor mijn neus donderdag rond 18.00 uur. De dag had ik maar gebruikt om te leren en aan school te werken, want zekerheid wanneer hij precies zou komen door vertraging was er niet. Wesley kwam dood moe aan en ik had behoorlijk wat medelijden!

Donderdagavond zijn we uiteten geweest op papa zijn kosten, omdat hij vond dat we dit wel verdiend hadden na alle stress. Wat heb ik toch een lieve vader! Vrijdag had ik maar één lesje en zijn we daarna op pad geweest. Madrid laten zien en de reisgids uithangen dus! Vrijdagavond zijn we uiteten geweest en daarna hebben we een film gekeken thuis. We hebben vrijdag ruim 10 km gelopen en waren allebei toch behoorlijk moe. Zaterdagochtend zijn we naar het park gegaan. Het was super mooi weer (strak blauwe lucht). Echt heerlijk! Zaterdagmiddag had ik een verrassing voor Wesley: de wedstrijd Real Madrid- Eibar. En ooh wat blijft het ongelofelijk vet om in dat stadion te zitten. Deze keer op een andere plek, maar ik heb er zeker van genoten. En Wesley volgens mij ook. Zaterdagavond zijn we naar het centrum gegaan en hebben we nog wat nieuwe dingetjes bekeken. Zondag was alweer de laatste dag.. Er waren nog een aantal dingetjes die we graag wilden doen, zoals een bezoekje aan het koninklijk paleis. Hier zijn we ’s ochtends dan ook heen gegaan. Na dit bezoek zijn we naar Santiago Bernabeu gegaan voor een stadiontour. Als je dan toch in Madrid bent, moet je een van de mooiste voetbalstadions wel gezien hebben natuurlijk! En ik als voetbalfan vind dit uiteraard niet erg. Na deze tour was het weer tijd om naar huis te gaan en zijn spullen te gaan halen... Zondagavond moest hij terug naar Nederland en het deed toch wel even pijn om afscheid te nemen. Het was echter een super leuk weekend waar ik op terug kan kijken en ik kan Wesley alleen maar heel dankbaar zijn dat hij gekomen is!

Gisteren moest ik het normale leven weer op gaan pakken. Aankomende weken staan veel belangrijke dingen op de agenda en het is echt super druk. Gisteren kreeg ik nog het fantastische nieuws dat ik een 7 heb voor mijn toets van Monetary instruments and theory. Mijn derdejaars vak waar ik zo bang voor was. Ben nog nooit zo blij geweest met een 7! Het voelt als een 10 ieder geval. Aankomende dagen en het weekend ligt de focus op mijn toetsen. Nog 2,5 week les en het zit er hier weer op. Volgende week en de week erna nog een aantal toetsen en ik kan mij gaan opmaken voor de finals. De tijd gaat zo ongelofelijk hard, maar ik ga er alles aandoen om het dan ook uiteindelijk goed af te ronden. Het leren en school zijn nou niet echt dingen die mij nu blij maken, maar gelukkig heb ik iets super leuks op naar uit te kijken: Volgende week woensdagavond staat Fleur voor mijn neus! Ik kan niet wachten om haar te knuffelen, Madrid te laten zien en vooral lekker veel te lachen en kletsen. Beetje druk met school, maar ik ga zorgen dat ik dat weekend zoveel mogelijk kan genieten!

Nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van mijn leventje hier. Ik geniet zo optimaal mogelijk van deze fantastische ervaring en ik probeer er de laatste weken alles uit te halen wat er in zit! Ik laat snel weer wat van mij horen.

Heel veel liefs

  • 16 April 2015 - 19:08

    Carla.:

    Hoi Angela,

    Mooi om te lezen dat je zo geniet daar. Succes met de laatste studieweken.
    En nog een hele mooie tijd daar in Madrid.

    Groeten Carla.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 26 Dec. 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 9572

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 17 Juni 2014

Minor in Madrid

Landen bezocht: