My life in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Angela Buijs - WaarBenJij.nu My life in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Angela Buijs - WaarBenJij.nu

My life in Madrid

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

02 Februari 2015 | Spanje, Madrid

Hola chicos y chicas,

Ondertussen zit ik hier alweer ruim twee weken en heb ik weer een blog geschreven om jullie op de hoogte te houden van wat ik allemaal mee maak hier in Madrid. Madrid is écht een geweldige stad en ik probeer zoveel mogelijk de stad te verkennen en te genieten van deze ervaring.

Vorige week maandag zijn we na de lessen naar een welkomstbijeenkomst geweest voor internationale studenten. We hoorden dit van andere internationale studenten, dus zijn met een meisje uit Duitsland en een jongen uit Oostenrijk meegegaan. Toch best handig om informatie te krijgen over evenementen en feestjes, maar helaas was het in het Spaans. Dus ik kon er niet alles van volgen, haha.

First card
Vorige week dinsdag heb ik mijn eerste kaartje gekregen vanuit Nederland! Wat was ik verrast toen ik de brievenbus opende en er een keertje voor mij in zat van papa, mama en Yvonne. Deze hangt nu mooi op mijn kamer en ik ben er heel blij mee.

Registration problems
Vorige week woensdag kwamen wij er ook achter dat onze registratie nog niet voltooid was. In de eerste week waren we naar het internationaal bureau van onze faculteit geweest om te vragen hoe alles zat, maar toen zeiden zij tegen ons dat alles geregeld zou worden. Woensdag gingen we toch maar weer even langs, omdat we nog steeds geen toegang hadden tot het systeem. Toen bleek dus dat we een envelop moesten halen op Plaza Major om onze registratie te voltooien. Ik dacht dat ze met Plaza Major het centrum van Madrid bedoelde (aangezien daar Plaza Major is..), maar na het nog een keer nagevraagd te hebben (omdat Wendy zo slim is en het centrum toch wel ver weg vond.. haha) bleek het gewoon de naam van een gebouw op de campus te zijn. Wij zijn daar dus woensdag nog snel heen gegaan om de papieren op te halen en onze registratie te regelen. Het werd toch wel eens tijd om bij alle slides en cases te kunnen voor de vakken. Vandaag zijn we terug geweest om onze registratie te tekenen. Hopelijk krijgen we nu snel toegang tot het systeem.

First nights out
Naast de normale dingen als school, boodschappen doen en wassen hebben we vorige week ook leuke dingen gedaan! Woensdagavond zijn we met Mario en Min naar een tentje geweest om de wedstrijd Atletico Madrid – Barcelona te kijken. Was erg gezellig én goedkoop. Een emmer met 5 flesjes drank voor €4,- , daar kan men in Nederland nog wat van leren. Daarna zijn we via Gran Vía naar een andere pub gelopen. Ik vind de straat in Gran Vía echt geweldig. Super mooie gebouwen. Ik heb tijdens onze wandeling wel écht even genoten! In de pub hebben we nog wat gedronken en tapas gegeten om vervolgens nog de metro terug te nemen naar huis.

Donderdag hebben we na school een internationale Erasmus pas aangevraagd. Dit is een pas om korting te krijgen voor feestjes of bepaalde restaurants. De pas hebben we donderdag gelijk gebruikt. We zijn namelijk naar een feestje geweest in Kapital! We moesten het uitgaansleven ook eens gaan testen en we waren vrijdag vrij, omdat de universiteit dicht was. Dit kwam dus mooi uit. We hebben ongeveer 40 minuten moeten wachten om binnen te kunnen en moesten € 14,- entree betalen, maar dit was het allemaal waard! Wat een geweldige discotheek is het! De discotheek heeft 7 verschillende verdiepingen met verschillende soorten muziek. Het was echt een mooi feestje. We zijn nog een klasgenootje tegen gekomen en een andere internationale student. Ook zijn wij natuurlijk niet te beroerd om praatjes te maken met andere mensen én gewoon te feesten! Ik heb heel erg genoten van deze avond. We hebben maar gefeest (heel vervelend) tot dat de eerste trein naar huis ging. Rond 6 uur waren we dan ook weer terug in ons appartement.

Vrijdag wilde ik eigenlijk beginnen met mijn schoolwerk, maar dat ging hem natuurlijk niet worden na zo’n avond. Deze dag stond dan ook vooral in het teken van uitrusten. Ik probeerde uit te slapen, maar helaas was ik al om 10 uur wakker. Het appartement is nogal luidruchtig dus ik hoorde iemand telefoneren en iemand op hakken lopen. ’s middags zijn we naar de Hema gelopen in onze buurt om wat dingetjes te kopen en een luchtbed te zoeken. Ook zijn we opzoek gegaan naar een hotel voor onze ouders. Om mijn dag écht compleet te maken heeft mijn lieve vriendinnetje haar vlucht naar Madrid geboekt. Fleur komt in April naar Madrid en wat heb ik er al onwijs veel zin in! Zo lief dat Fleur & Anouk mij komen opzoeken tijdens mijn verblijf hier!!

School, school, school…
Zaterdag en zondag stonden vooral in het teken van school.. Het werd eens tijd om aan mijn huiswerk te werken. We moeten namelijk problem sets maken voor onze vakken. Elk vak heeft meerdere (3 tot 6 per vak) problem sets en deze tellen dan mee voor het eindpunt. Ik wil dit natuurlijk goed maken, maar dit valt nog niet mee als je er niet zoveel van begrijpt. Zaterdagmiddag had ik helaas dan ook mijn eerste dip hier in Madrid. Gelukkig heb ik hele lieve mensen in Nederland die mij steunen en ook lieve huisgenootjes waar ik dan vervolgens weer erg mee kan lachen. School vraagt veel tijd en energie en het is lastig om moed te houden als ik er niks van begrijp, maar goed uitdagingen moet je houden en ik kan niet meer doen dan mijn best. Hopelijk krijg ik het voor elkaar om alles te begrijpen en de 30 ECTS in juni mee naar huis te nemen!

Vandaag hebben we gewoon school gehad en ’s middags op de universiteit huiswerk gemaakt. Deze week moeten we even diehard aan school werken om het allemaal te begrijpen en bij te blijven. Aankomend weekend kunnen we hopelijk weer wat leuke dingen doen en Madrid verder verkennen. Ook hebben wij sinds vorige week ingevoerd om thuis alleen Engels te praten. Ondertussen zijn we hier al aardig aan gewend. Mijn Engels gaat ook door de lessen aardig vooruit. Aankomende week krijgen we als het goed is een mail voor de Spaanse cursus dus dan kan ik ook eindelijk Spaans gaan leren! Ook hoop ik dat Wendy en ik ons van de week kunnen inschrijven bij Basic Fit!

Mijn leventje begint zoals jullie zien al aardig vorm te krijgen met normale en leuke dingen! Ik heb het ieder geval erg naar mijn zin en geen spijt van deze keuze. Ik laat snel weer wat van mij horen!

Dikke knuffel uit Madrid

  • 02 Februari 2015 - 21:55

    Hans:

    Hoi Angela,

    Ik wist niet jij er er "tijdelijk" vandoor was, leuk om je blog te lezen en succes met je studie daar.
    Wij zitten inmiddels la in het carnavalsgedruis, maar dat had je wellicht al gezien op facebook.

    Groet Hans en Hennelien.


  • 03 Februari 2015 - 11:01

    Rian Suijkerbuijk:

    Hou vol, meis! Nog veel plezier, groetjes en knuffels terug

  • 03 Februari 2015 - 12:53

    Franca Van Kuijk:

    Hoi Angela,

    Een dipje op zijn tijd hoort er ook bij he meis , niet alles gaat vanzelf
    Het moet wel een uitdaging blijven natuurlijk
    Veel plezier en groetjes uit steenbergen ook van Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 26 Dec. 2014
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 9570

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 17 Juni 2014

Minor in Madrid

Landen bezocht: